Spotrebiteľské spory sa už budú dať riešiť pomocou mediácie
Spotrebiteľské spory bude možné od budúceho januára riešiť alternatívne, pomocou mediácie. Postarať sa o to má novela zákona o mediácii, ktorú schválila vláda.
Týmto sa čiastočne preberá európska smernica o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
V slovenskej legislatíve tak pribudne definícia spotrebiteľského sporu na účely mediácie, precizujú sa povinnosti mediátora a mediačného centra a upravuje sa trvanie a zánik dohody o začatí mediácie pre prípad spotrebiteľského sporu.
Upraví sa tiež odmeňovanie mediátora v súvislosti s riešením spotrebiteľských sporov. Spotrebiteľ môže znášať odmenu mediátora vo výške neprevyšujúcej desať percent odmeny, najviac však vo výške 20 eur. Zvyšok bude vždy hradiť osoba zúčastnená na mediácii, ktorá je dodávateľom alebo jeho právnym nástupcom.
Rovnako sa zavádza transparentnosť zverejňovania a poskytovania informácií mediátorom a mediačným centrom, precizujú sa požiadavky odbornej prípravy a odbornej skúšky mediátora a jeho ďalšieho vzdelávania, požiadavky na činnosť mediačného centra a tiež okamih skončenia mediácie.
Zdroj: TASR
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
© EPRAVO.SK – Zbierka zákonov, judikatúra, právo | www.epravo.sk