Úrad vlády SR má zacielené na rozvoj líderstva v štátnej správe
V Stratégii riadenia ľudských zdrojov v štátnej službe na roky 2015 – 2020 sa Úrad vlády SR zaviazal okrem iného vypracovať aj koncepciu rozvoja líderstva – ako súčasť prebiehajúcej reformy riadenia ľudských zdrojov. Sekcia štátnej služby a verejnej služby Úradu vlády SR v tejto súvislosti pripravuje viacero analýz, ktorých výsledky sa odzrkadlia priamo v koncepcii a budú slúžiť pri tvorbe nových návrhov a riešení vo vybraných oblastiach riadenia štátnej služby.
Začiatkom októbra 2019 sekcia štátnej služby a verejnej služby pripravila prieskum, ktorý sa týka pocitov, postojov a názorov o tom, ako sú vo svojej práci zamestnanci vedení a motivovaní. V dotazníku môžu, napríklad, respondenti anonymne charakterizovať svojho nadriadeného a odpovedať na otázky, ako napr.: „Ste spokojný/á so štýlom riadenia/vedenia, ktorý uplatňuje váš priamy nadriadený ?“ , alebo: „Zohľadňuje váš priamy nadriadený váš názor pri rozhodovaní? “, alebo: „Povedali by ste, že na vašom pracovisku sa dostatočne podporuje váš osobnostný rozvoj a rast? “ a podobne.
Prieskum bude realizovaný naprieč celou štátnou správou, to znamená, že úrad už rozposiela dotazníky a žiada o jeho vyplnenie nielen vlastných zamestnancov, ale aj zamestnancov (cca 35 000) všetkých 216 služobných úradov. Výsledky prieskumu budú odborne vyhodnotené a výraznou mierou prispejú k nastavovaniu a rozvoju líderstva a, v neposlednom rade, k zlepšeniu postavenia štátnych zamestnancov, ich kariérneho rastu či motivácie.
Aj touto cestou sa chce Úrad vlády SR poďakovať všetkým za spoluprácu.